21 Nisan 2012 Cumartesi

Elmalı-Armutlu Hafif Tatlı (Bulamadım egzantirik bir isim)

Ben öyle tatlı filan yapan biri değilim. Karbonhidrat severim ama illa şekerli olmasına gerek yok. Önümüzdeki günlerde burada uçuk makarnalı tarifler olacak (tatlılar matlılar) ama ben şimdiden sade, meyva temelli sağlıklı, çoğunluğun "bu ne len?" demeyeceği bir tatlı tarifi vereyim. Bi nevi alıştırma turları:))

Gerekli malzemeler: (Normal 4, tatlı sever 2 kişi için:))
- 1 elma
- 1 armut
- 3 yemek kaşığı esmer şeker
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
- 1 bardak süt
- bir avuç kırık ceviz

Tereyağını yanmaz bir tavada eritin, üzerine meyveleri ekleyin karıştırın. Kısa bir süre sonra yulaf ezmesi, şekeri ve sütü ekleyip karıştırın tavanın kapağını kapatın. Kısa sürede meyveler yumuşayacak, şeker eriyecek. Burada tek beklenen şey yulaf ezmesinin sütü çekip pişmesi. En başta culdur culdur gelse de bir süre sonra koyulaşacak güvenin bana. Yulaf ezmesi sütü çekip sertliği gidince pişmiş demektir. Ocaktan almadan önce tarçını eklerseniz, servis sırasında daha yoğun bir tarçın kokusu elde edersiniz. Kaloriyi arttırmamak için süsleme niyetine ceviz koydum ben çünkü dondurma ile servis ettim. Sıcak tatlı yanına dondurma severim:)

Toplam 10-12 dakikada pişiyor. Ani bastıran misafire, hava atmak isteyeceğiniz bir dosta (o da nasıl dostsa) ya da evdeki iki kurumuş meyveyi kullanmak için yapılabilecek hızlı bir tatlı.

Bu tarif esasında bir İngiliz şefin tarifinden devşirme. Geleneksel bir ismi de var unuttum şimdi hatırlatan olursa yazarım. Televizyonda seyretmiştim. Daha çok ve zengin malzeme ile fırında yapıyordu. Bu şekliyle açık kahve bir görüntüsü var tabi, çok televizyon işi değil. Bu yüzden taze yaban mersini atmıştı içine. Güzel bir renk kontrastı oluyor. Bizde kuru yabanmersini var, kızılcık vb var, görsellik açısından şekillendirebilirsiniz.

Biz fotoğraf çekmeyi akıl edene kadar bitirdik. Demek ki neymiş bloga yemek koyacaksan fotoğraf makineni yakında tutacaksın. Bi dahaki yapışımda çeker koyarım foto artık:)

Afiyet olsun:))

Sonradan gelen not: Bir dost isim önerisinde bulundu ElmArt:)) Nasıl güzel değil mi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder