26 Nisan 2012 Perşembe

Makarna Gerçekleri (I)

Deli kendi kendine konuşurmuş, eh ben de girişimcilik modern zaman deliliği diyerek kendim sordum kendim cevaplıyorum. Meraklı Tuğba ile Doğrucu Tuğba'nın muhabbetine buyrun efem:

- Makarna neden yapılır?
- Sevildiği için

- Ha ha ha çok komik. Neyden yapılır yani hammaddesi nedir?
- Aman iki espri de yapamıycaz. Cevap veriyorum : İrmikten yapılır efem.

- Ha bildiğimiz irmik.
- Eh kısmen. Marketteki kalın irmiktir tatlı filan yapılır ondan. Makarna ince irmikten yapılır ama makarnalık irmik markette satılmaz.

- Niye?
- Makarnacı adam kendi makarnalık buğdayını alır, irmik üretir, hem kalın irmiği satar hem irmikten makarna yapar satar.

- Hımmm, un ne kadar kullanılır makarnada peki?
- Ne unu?

- Buğday unu..
- Un mun kullanılmaz. Makarnacıya un dersen kızar.

- Nedenmiş?
- Çünkü un ekmeklik buğdaydan elde edilir. Makarnada un kullanılmaz, hamur olur makarna pişince.

- Un yok yani.
- Makarnada yok. Ama mantı ve erişte üretiminde kullanılıyor sanırım.

- E irmik de buğdaydan elde edilmiyo mu?
- Evet ama durum buğdayından.

- Ya harbiden bu durum ne durumu? Nasıl bir durum?
- Yok o Latince ismin kullanımı, bir durum yok bu "durum"da. Makarnalık sert buğdayın Latince adı Triticum durum. Anlaşılabilir bir kelime, kullanıma girmiş..

- Hımmm ne farkı var ki?
- Makarnaya daha uygun. Şimdi yüksek protein yapısı..

- Ayhh inme o kadar derine. Başka bi gün anlatırsın..
- İyi tamam. Bi çay koy bari:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder