17 Mayıs 2012 Perşembe

Taze Sarımsaklı Soğanlı ve (tabi) Kerevizli Makarna

Taze sarımsak ve daha sık bulunan taze soğan güzeldir; belirgin tatlarıyla yaz akşamlarının sıcak yemeksiz sofralarını kahvaltıdan akşam yemeğine çeviren canlardır. Peynirli börekteki figüran rollerinden bahsetmiyorum tabi ki; bizzat tüketimden söz ediyorum. Bu ikiliyi ölümüne seven insanlar vardır. Varmış daha doğrusu ben birisiyle evlenince haberdar oldum varlıklarından. 4 günlük iş gezisinden dönüşte evi kaplayan yoğun bir sarımsak dumanıyla (koku bile değil resmen duman vardı evde) karşılaşınca insan haberdar oluyor:)

Taze soğanın yavrum ayıklamaktan başka bir derdi yok. Taze sarımsak ise dertsiz ama az görünür ortalarda.. E bulunca pazarda kaçırmamak lazım. 7-8 sap soğan ile 3-4 sap sarımsağı yıkayıp doğrayıp kerevizli makarna ve kavrulmuş kıyma ile katman katman borcama serilince şöyle bir resim çıkıyo ortaya:


Nası güzel di mi? "Ben karışık severim aga" diyenleri de düşündüm :



Fotoğrafları yağsız çektim ama zeytinyağı eminim yakışır. Benim sevdicek gibi taze sarımsak ve soğan delisi değilseniz yapmayın bu tarifi, gözünüzden yaş akarak yersiniz. Kıyma şart değil, peynir de olabilir. Afiyet olsundur...

2 yorum:

  1. ulan bir ben mi bir tabak soslu makarnanın üzerine bir baş soğanı hemencecik o anda doğrayıp yiyen diyordum, değilmişim

    YanıtlaSil
  2. soğan sarımsak sevenler birleşin:) dünyanın size ihtiyacı var:)))

    YanıtlaSil