21 Haziran 2012 Perşembe

Enginarlı Makarna Tarifi (Sonunda)

Enginar zamanı geçti ve ben ancak bir tarifle karşınızdayım. Bunun sebebi enginar-sevmez-Trakya'dır, sorumluluk kabul etmiyorum:) 


Aşağıda vereceğim tarifi BBC'nin sitesindeki bir tariften uyarladım esasında.  Enginar kalbi konservesi oralarda daha rahat bulunuyor. Ben onun yerine iki tane soyulmamış enginar kaptım taaa Balık Pazarı'ndan. Soyması dert tabi ki ama limonlu suda beklemiş enginarın tadını hiiiçççç sevmediğimden bu angaryaya katlanıyorum.


Enginarlı Makarna, Lütfen:)
Neyse efem 2 kişilik bu yemek için malzemeler az zaten:
- 150 gram Kerevizli Makarna, Lütfen!
- 50 gram eski kaşar (parmesan da olur Kars Gravyerde. aromatik sert bi peynir olsun yeter)
- 2 tane enginar çanağı
- Kuru fesleğen (tazesi varsa daha şukela tabi:)


Enginarları ufak ufak doğrayıp az suda haşlayın ve suyuyla beraber bızt bızt ezin. Rengi kaçmasın diye limon ekleyebilirsiniz ama ezeceğiniz için rengin koyulaşması sorun olmuyor. İçine eski kaşarı rendeleyin. Makarnayı yağlı tuzlu suda haşlayıp süzün ve enginarla kaşarın içine katın. Kaşar oldukça yağlı bir besindir. Ben bu yüzden ekstra zeytinyağı eklemedim. Evde de kuru fesleğen vardı onu kullandım. Tazesi ile daha güzel olabilir..


Caanım enginar çanağını neden mahvettiğimi merak edenler olabilir. El-cevap : Enginar sevmeyen sevdicek.


Bu tarif ayrıca konserve enginar ile de yapılabilir. Hani kış günü canınız çekerse diye...


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder