9 Mayıs 2012 Çarşamba

BBC'den bir Makarna Yazısı

Nette öylesine gezinirken BBC'nin internet sitesinde bir sene öncesinden bir makarna yazısı buldum. Bu yazı esasında İngiltere temelli bir yardım kuruluşu olan Oxfam'ın dünyanın neyi nasıl yediğini öğrenmek için 2011'de yaptığı bir araştırmadan yola çıkıyor. Oxfam, 17 ülkeden 16 bin insana ne yiyip neyi sevdiklerini soruyor. Et, pirinç ve makarna arasından başı hep makarna çekmiş; farklı pişirme şekilleri ve soslarla olsa da.

BBC'nin makalesine geri dönersem esasında güzel bir toplama yapmışlar:

- İtalya yılda kişi başı 26 kg ile en çok makarna tüketen ülke; şaşırmadık tabi peki ikincisi kim? Venezuella. Esasında İtalyanların yarısından daha az tüketiyolar yılda kişi başı ama 12 kilo da az değil yahu. Rakamlar 2010 senesinden.

- İlk beşin devamında sırasıyla Tunus, Yunanistan ve İsviçre var. Hadi üçüncü de dördüncüyü anladım da kardeşim İsviçre sen küçüksün yahu, nüfüsun az.  Nası girdin bu listeye derken bir bakıyorum üreticilere, İsviçre yine 5. olmuş. Yahu İsviçre'nin bir Konya ovası vardı da biz mi bilmiyordum diye coğrafyamı zorlamayacağım. Hiç kakao yetiştirmeyen bir ülkenin çikolatalarına ölüp bitiyorsak bunlar bir şekilde makarnayı da halletmişlerdir. Ameleliği 3. dünya yapsın, gelişmiş ülkeler üretip pazarlasın. Off offf...

- Makarnayı gözbebeği yapan benim de en sevdiğim özelliği çeşitliliği kaldırması. Yazıda yorum aldıkları bi kaç uzman da bunu söylemiş. Daha önce de yazdım bi daha yazıcam. Sade haliyle pişirip masaya koyduğunuz hangi gıda masadaki her birey tarafından farklı tüketilebilir ki? Sıkıcı ölümlü hayatımızda bir şeyleri bizim seçebiliyor olduğumuzu gösteren bizi rutinden sıyıran bir gıda. Bak blogcum sadece becerikli bir makarna üreticisi değilim aynı zamanda halk filozofuyum. Hahayttt.....

Yazılara gizli link verdim ama buraya da koyayım:) :

BBC: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-13760559
Oxfam : http://www.oxfam.org/en/grow/pasta-pizza-or-paella-global-food-survey-reveals-worlds-favorite-foods

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder