29 Mayıs 2012 Salı

Makarna Muhabbetleri I


Makarna dostlarıyla ara ara muhabbet edip burada yayınlamak istiyorum. İlk olarak da makarnayı çok sevdiğini bildiğim İbo ile muhabbet ettik. İnternetten tabi. Buyrun efem makarna üzerine bir muhabbete...     

- Naber abi? 

- İyidir patron. Sen napıyorsun?

- Allah iyiyim hele sen patron diyince :)  Öhöm evet cıvamayalım. İbo’cum kimsin nesin bi tanıt bi kendini. Ben biliyorum senin matematikçiliğini, Ankara’daki üniversite yaşantını, kısa süre önce bir kız babası olduğunu ve tabi önüne geçilmez bir makarna-sever olduğunu da bi de senden okuyalım.

- 79 doğumlu, işinde gücünde, yemek yemeyi son derece seven ve bu özelliğinin kızına da geçtiğini görmekten son derece haz duyan biriyim.  

- Hemen klişelere geçiyorum : Sayın İbo neden makarna?

- Çünkü hızlı pratik doyurucu lezzetli. Bunların hepsini kapsayan pek bir yemek yok. Hazır sipariş vermiyorsak.

- Ya bırak hazıra dağ mı dayanır:)) İlk makarna yiyişini hatırlıyo musun? Var mı böyle ağızda spagettiyle uyuyan bi çocukluk pozun?

- Açıkcası ilk ne zaman makarna yedim hatırlamıyorum. Benim makarna ile fazla haşır neşir olmam senin de tahmin edebileceğin gibi uzatmalı öğrencilik hayatımda olmuştur. 

- Biliyorum senin o meşhur ekşi sözlük entryni. Peki sebzeyle aran nası?

- Yemediğim sebze yok diyebilirim.

- Kereviz?

- Her türlüsü

- Aferin. Peki brokoli?

- Zeytinyağlı ve terbiyeli olan tercihimdir. Brokoli çorbası on numara olur. Salatası da ayrı bir güzel tabi

- Yahu ben yanlış insanla röportaj yapıyorum sanırım

- Ayrıca canım çekti bak şimdi

- Abi sabahın 10’unda ne brokolisi canın çekiyo nası adamsın sen yahu?

- Ya malesef benim yemek konusunda zaafım fenadır.

- Hahaha. Oburum demiyon da zaaf maaf. Yahu kimin sabahın onunda canı brokoli çeker allasen? Heder ettin len röportajı.. Bak sinirlenmiyim diyom sinirleniyom yine..

- Oburum len evet, ne var? Oburum ama yemek seçmiyorum. O olsa daha mı iyiydi?

- Hay Allahım bu nası bi mantık ya?? :)))

- Şöyle ki : Obur olsam ama her yemeği de beğenmesem direk ızıdırap olurum etrafa. Onu yemem bunu yemem ama açım diye kafalarının etlerini yerim.

- Hımmm seçici obursun sen...

- Ama bu durumda ne var diyorum şu bu diyorlar. Tamam kap gel iki tabak diyorum. Bir değil iki ama, dikkat et..

- Hahahhahah ay gözümden yaş geldi...

- Bak yemediğim tek şey çorba benim. Brokoli çorbası güzeldir mesela az önce söyledim ama çorba içmek benim için vakit kaybı gibi geliyor. Sulu mulu bişiler böle. Çiğnemek yok, tat yok, gereksiz, doyurucu da değil. Ana yemek bekliyor orada yavrucak. Ne gereği hüp hüp vakit harcayacaksın

- Abi dur bu muhabbet nereye gidiyo ya. Boşver çorbayı makarnaya gel. Spagetti sevmem demiştin neden?

- Spagettinin tam olarak ağzına ne kadar atacağını bilememe gibi bir durumun var. Çatala sarmaya başlıyorsun mesela sonu gelmiyor. Ağzına atsan çok oluyor ısırmaya kalksan rezil bir görüntü.

- Az takıcan çatala az dolanıyo o zaman abicim.

- Yoğurtlu sevdiğimden bulaşıyor her yere. Mayonez yakışmıyor. Ya bi de spagetti tencereye koymadan önce kırılır mı kırılmaz mı?

- Kırılmaz abi. Kıracaksan git şehriye yap. Neyse, bi kere de domates suyunda makarna yapmaya çalıştığını söylemiştin.

- Denedim evet. Teorik olarak makarnanın haşlandıkça domates suyunu çekeceğini düşünmüştüm ama pratikte çıkan ürünler bildiğimiz makarna ve kaynamış domates suyu olmuştu. Aslında senin şu an yaptığın gibi bir şey arıyordum ben hep. Bi ara vardı piyasada hatırlar mısın domatesli ıspanaklı falan.

- Var var hala var onlar piyasada da domatesli dediğin salçadan yapılıyor. Yani pratikte salçalı makarnadan daha çok domates faydası alırsın. Ispanaklıda da ıspanak miktarı az be güzelim. Tadı bile gelmiyo..

- Hah tadı gelmiyo evet.

- Denedin benim makarnaları, nası buldun?

- Valla on numara be. Hatta senin makarnaları sos kullanmadan yemek çok güzel..

- Valla çok sevindim:))

- Kereviz yiyorsun ama formatı farklı gibi oluyor..

- Hahaha iyiymiş. Bebişe yedirir misiniz mesla böyle sebzeli sebzeli?

- Senin makarnaların ailecek hastasıyız. Bebiş zaten bizimle sofraya oturmaya alıştığından tabağımızdaki her şeyden tattırmaya gayret ediyoruz. E haliyle senin makarnalardan da nasiplenmiş oldu. İki adet diş ile kerevizli makarna yemesini görmeni isterdim.

- E güzelim koy bloguna görelim:) Sonn olarak hemen bi sos tarifi ver bakiim

- Bence onu sen benim ağzımdan yaz buraya

- Yahu iyice tembel oldun sen yahu. Az biber bol domates, kıyma belki. Tabağa alınca da mayonez ve yoğurt. Nasıl?

- Canım çekti..

- Tü allah kahretmesin.)

- Accıkta sarımsak koy ama

- Tamam tamam sarımsağı unutmam. Sağol İbocum röp için.

- Rica ederim yahu. Yeni lezzetleri benim üzerimde denemeni bekliyorum


2 yorum: