23 Mayıs 2012 Çarşamba

Kremalı Mantarlı Tavuklu bir Kerevizli Makarna Tarifi

Eyyyy makarna dostları canınız kremalı mantar soslu makarna mı çektiiiiiiii? Ama vaktiniz mi yokkkkkkkkk??? Üzülmeyin ben yettiştiiiimmmm:)))


Buraya afilli kremalı mantarlı bir makarna tarifi yazacağım günler de gelecek ama şimdilik yağ açısından daha hafif ama biraz monosodyumglutamalı bir tarif vereyim efem..


Yok yok önce foto :
Kremalı Mantarlı Tavuklu Kerevizli Makarna
(İspanyol ismi gibi oluyor bütün yemeklerimin adları yahu:()

Nasıl güzel mi? Tamam o zaman tarifi yazıyorum :


1 paket mantarı (yaklaşık 400 gram) akan suyun altında yıka (suyun içinde bekletme çünkü çok su çeker bu meret). İstersen bezle sil, istersen yıkama meşhur kimi şeflerin söylediği gibi ama sonra bana hasta oldum aha da acil faturası diye gelme. En sağlamı akan su altında ovuşturarak yıkamak.


Mantarları doğra, sıfır yağ ile yanmaz tercihen seramik bir tencereye koy, ağzını kapa, kavur. Arada karıştır, yanmasınlar. Yağ ve tuz yok. Sosda olacak çünkü bunlar.


Mantarları kavurmak işi bitince bir tabağa al, aynı tencereye kullan ki az bulaşık çıksın :d İki tana tavuk göğsünü kas doğrultusunda parçalamadan kes az zeytinyağında çevir. Kapağı kapat ki tavuklar sularını kaybetmeden pişsin. 


Tüm bunlar olurken yarım paket Kerevizli Makarna, Lütfen'i (150 gram kadar) çok çok az tuz ve az miktarda yağ ile haşla ve suyunu atmayacak şekilde süz. Süzme suyundan bir bardağını makarnayı haşladığın tencereye koy. Üzerine yarım paket kremalı mantar çorbası ekle. Bildiğin hazır çorba yani. Bu çorbanın içerisinde klasik sos malzemesi un, yağ filan vardır. Tuz ve aroma da vardır. Bu yüzden yukarıda aman tuz yağ koyma diye cırladım:)


Tenceredeki sıvının (!) çorbadan sosluğa terfi ettiğini göreceksin. Mantarları ve makarnayı bu sosa ekle karıştır.  Tabaklara aldığında tavukları üzerine koy. 


Bu miktarlarla az biraz mantar tarafına kaçıyor yemek. İstersen daha azalt mantar miktarını. Kavrulmuş halini poşetle at buzdolabında yumurtayla yersin sonra:) Kilo derdin yoksa tavuk göğüs yerine kalça kullanabilirsin, daha yağlı olur. Yukarıdaki tarifle bir tabak aşağı yukarı 500 kalori ederken kalça ile kaç eder tahmin edemiyorum:)))


Böyle general komutu gibi oldu tarif ama idare edin artık. Afiyet olsun!!! (Sanatsal foto da ekliyim bak dersime çalışıyorum:)))




Önemli bir not: Burada da yazdım, "Bir gıda mühendisinden notlar" şiarıyla yola çıktığım diğer blogumda hazır çorbalar üzerine kalem oynattıydım : http://benimgidamuhendisim.blogspot.com/2012/05/hazr-corbalar-uzerine.html
Oradaki yazı üzerine bir dostum burada hazır çorba kullanarak makarna tarifi vermemi eleştirdi. Ben de kendisine hem organik ürünler hem de arada böyle değişik tariflerle ya da sırf çorba olarak hazır çorba tüketen biri olduğumu ama hazır çorbayı tercihen 3 yaşına kadar bebişime vermeyeceğimi söyledim. Kısacası hazır çorba kullanmak organik gıda tüketmek gibi bir seçimdir, ikisi bi arada olmayacak diye bir kanun yok:) Kamuoyunun bilgilerine arz ederim efem:))) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder