10 Mayıs 2012 Perşembe

Bir İtalyanla Makarna Konuşmak


Beni artık az biraz tanıyorsunuz, övünmeyi öyle seven biri değilim (yalaaaaaaaannnnnnnnnn...) Italya'da yaşayan çok sevdiğim eski bir dostum makarna üretimine heveslendiğimi gördüğünden beri beni tarifleriyle, görüşleriyle destekler. En son "Burcu'm hadin bloga yazı yaz" diyince sağolsun kırmadı kabul etti, ilk yazısını da gönderdi. Kendisi dostum diye demiyorum çok iyi yemek yapar, hele bi geldiğinde adaçaylı gnocchi yapmıştı da eriyip bitmiştik. Onun da tarifini ve hatta bir çok tarifi kendisi burada bizimle paylaşacak inşalla "İtalya'dan Makarna Tarifleri" adı altında. Ama bugün ısınma turu:))) Hadin ya bismilla başlıyoruz:

Merhaba:))

Bu blog sahibini matematik bilgim beni yaniltmiyorsa 22 yildir taniyorum. Bende kendi capimda bloguna katkida bulunayim dedim. Kisaca kendimden bahsediyim. Ben hep ahci olmak isteyip hasbel kader ebe olmus, uzun yillar ebe olarak calisirken evde ahcilik deneylerine bulunmus ve 4 yil once Italyan esimle tanisip 2 yildir Italya'da yasayan ve Italyan mutfagini ogrenmeye calisan biriyim.

Esimle tanisali bir yil olmus ve Antalya'daki tatilimizin son gunu havalimaninda ucagi beklerken gecen  bir diyalog belkide Turk mutfagi ile Italyan mutfagi arasindaki farki yansitiyor ve ben sizinle burada paylasmak istedim.

Bu arada hicbir Italyanla makarna ve pizza konusuna girmeyim Fransizlarin Ingilizce konusmamasi gibi  milliyetcilikleri tutuyor.

 _ Eve gidince buzdolabi bombos bu saatte acik markette yok. Kendime beyaz makarna yapiyim. (Pasta bianca :  makarna haslanir ve tabaga bosaltilir uzerine zeytin yagi gezdirilir.)

 : Ayy evet bende eve giderken yogurt alayim yogurtlu makarna yapayim.

 _ Makarna ve yogurt igggh makarna yogurtla yenmez. Siz Turkler herseye yogurt koyuyorsunuz.

 : Niye hic denedin mi ki konusuyorsun?

 _ Siz de Almanlar gibi makarna uzerine herseyi koyuyorsunuz. Onlarda mayonez ve ketcap koyuyor hatta marmelat koyanini bile gordum.

 : Denemeden konusmamalisin bence.

 _ Makarnayi biz bulduk onun neyle yenecegine biz karar veririz.

 : Iyi oyleyse yogurduda biz bulduk onun neyle yenicegine biz karar veririz.

Konu kapandi havalimaninda kaldi ve esim hicbir zaman yogurtlu makarnanin tadina bakmadi ama ben buradaki makarna tariflerini deneyip tadina bakiyorum. 

4 yorum:

  1. kızıyoruz çoğu zaman italyanların bu hallerine ama, bir bakıma hala korudukları bir sürü değer varsa bu inatları sayesinde

    YanıtlaSil
  2. genele bakıldığında kültürlerini koruyan bir inat ama karşına alıp konuştuğunda gıcık eden burnu havada bir tavır. bu yüzden italyanlarla onları şaraplarını, yemeklerini filan konuşmak ölüm:)))

    YanıtlaSil
  3. belki biraz da bölgeye göre değişiyorlar
    ne bileyim floranslının burnu pek havada oluyor
    torinolu santim kıpıdamaz
    bolognalı şeker ötesi

    çeşit çeşit bunlar :))

    YanıtlaSil
  4. vallahi çeşit çeşit. bizde de var bunlardan yahu. bizde bölgeye göre değişiyor.) antalyalı bi adama çay üzerine ahkam kes bişi demez ama karadenizli ondan çok bilebileceğini kabul etmez, iş tartışmaya kadar varır:))

    YanıtlaSil